loading...
edoctors
حسین بازدید : 79 نظرات (0)

قهوه گانودرما و خواص بینظیرش

اخیرا قهوه گانودرما که ترکیب یک قهوه فوری با پودر قارچ است، به علت خواص دارویی که آن قارچ دارد بسیار محبوب شده است.

گانودرما خواص معجزهآسایی در درمان بعضی بیماریها داردقهوه گانودرما که از عصاره این قارچ گرفته میشود، نوعی پودر با مزایای فراوان استگانودرما به قارچ جاودانگی نیز شهرت پیدا کرده است و چینیان معتقد بودند مواد مغذی فراوانی دارد و باعث طول عمر میشودبه نقل از وب سایت ویکی پدیا ********* lucidum یک گونه قارچ با رنگی مایل به قرمز است که دارای توزیع محدودی در اروپا و مناطقی از چین می باشد، جایی که در آن درختان سخت چوب رشد می کندگونه وحشی گانودرما در ایالات متحده مخصوصا کالیفرنیا و یوتا یافت شده است.

با مصرف این پودر میتوانید مصرف قهوه را کم کنید، اما همچنان انرژی لازم را داشته باشیددر واقع افراد زیادی به همین دلیل قهوه گانودرما را مصرف میکنند تا از فواید این قارچ  همراه با قهوه بهره ببرند.

خرید قهوه گانودرما تضمینی برای سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن است، در ادامه با ما همراه باشید.

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز 

علت محبوبیت قهوه گانودرما

مصرف این قهوه سطح انرژی را بالا میبرد و به افزایش ایمنی بدن، رفع خستگی و تقویت حافظه کمک میکندگانودرما ویتامینها و مواد معدنی زیادی دارداین قارچ جلوی فرآیند پیر شدن را میگیرد و گردش خون را بهبود میبخشد.

گانودرما را به صورت ترکیبی با قهوه مصرف میکنند و طعمهای مختلفی داردمقدار شکر موجود در قهوه گانودرما استاندارد است و برای مبتلایان به دیابت مشکلی ایجاد نمیکند.

خواص معجزهآسای قهوه گانودرما

تحقیقات زیادی در مورد قهوه گانودرما انجام شده است که نشان میدهد این قارچ خواص زیادی دارد و میتواند در طب سنتی به کار گرفته شوداز جمله خواص آن میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

گانودرما و کاهش خطر ابتلا به سرطان

گانودرما با داشتن موادی چون ترپنوئید و پلی ساکارید خاصیت ضد سرطانی دارداین قهوه با داشتن اسید آمینه و آنتی اکسیدان از سرطان جلوگیری میکند.

گانودرما و پیشگیری از دیابت

قهوه گانودرما لاته قند خون بدن را کنترل میکند و از بدن در برابر دیابت محافظت میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن با قهوه گانودرما 

گانودرما در درمان ویروسها و عفونتها مفید است و اختلالات ریوی را درمان میکندهمچنین در تقویت سیستم ایمنی موثر استقهوه گانودرما با داشتن ویتامین C برای درمان بیماریهای ویروسی استفاده میشود.

این قارچ سیستم ایمنی را متعادل میکند و التهابات را از بین میبرد.

درمان پارکینسون با گانودرما

گانودرما دارویی سنتی است، التهابات عصبی را کاهش میدهد و از پارکینسون جلوگیری میکندطبق تحقیقات دلیل اصلی این بیماری التهابات عصبی هستند.

مبارزه با روند پیری با گانودرما

با مصرف گانودرما به جنگ پیری برویدقهوه گانودرما حاوی مواد ضد پیری است و مصرف طولانی مدت آن از ریزش مو و نیز سفید شدن آن جلوگیری میکند.

درمان کبد چرب با مصرف قهوه گانودرما

اگر کبد چرب دارید، مصرف روزانه قهوه گانودرما را فراموش نکنیداین قارچ خواص سم زدایی دارد و کبد را پاکسازی میکند.

درمان برص و پیسی با قهوه گانودرما

برخی افراد در سن پیری به علت از دست دادن رنگدانههای پوست دچار پیسی و برص میشونداین افراد باید قهوه گانودرما موکا مصرف کنند.

نحوه مصرف گانودرما برای پیسی پوست به این شکل است که دو قاشق چایخوری از پودر قهوه گانودرما را در ظرفی میریزید وکمی آب جوشیده به آن اضافه میکنید تا یک ماده‌ خمیری شکل به وجود آیداین ترکیب را برای درمان پیسی به صورت ماسک ساعت روی صورت بزنید.

مصرف گانودرما و بهبود سردردهای عصبی

سردردهایی که ریشه عصبی دارند، با مصرف گانودرما بهتر میشوندگانودرما موادی مانند آدنوزین، تری ترپن و مونو فسفات دارد که چربی، کلسترول و لختههای خون را در مغز از بین میبرند.

گانودرما همچنین برای درمان سردردهای میگرنی موثر استقهوه گانودرما با داشتن مقادیر زیادی منیزیم این سردردها را رفع میکند.

قهوه گانودرما به عنوان مکمل برای ورزشکاران

این قهوه گیاهی به عنوان مکمل نیز استفاده میشودگانودرما یکی از مکملهای عالی برای تقویت، ایجاد انرژی و عضلهسازی استمصرف گانودرما باعث پاکسازی کبد ورزشکاران میشود.

کمک به درمان اختلال خواب 

قهوه گانودرما با داشتن خواص آرامبخشی یک ماده بسیار عالی برای رفع تنش و استرس و همچنین درمان بیخوابی است.

چون این قهوه کافئین کمی دارد، بنابراین نه تنها بیخوابی نمیآورد، بلکه آن را درمان نیز میکندیک فنجان قهوه گانودرما، در مقایسه با یک فنجان قهوه معمولی 50 درصد کافئین کمتر دارد.

گانودرما و درمان مشکلات پوستی

علاوه بر خواصی که گفته شد، قهوه گانودرما خاصیت ضد آکنه دارداین ماده برای رفع جای زخم نیز مفید استگانودرما همچنین خاصیت مرطوبکنندگی برای پوست دارد.

درمان آلزایمر با گانودرما

این قهوه حافظه را تقویت میکند و در درمان بیماری زوال عقل یا آلزایمر موثر است.

تقویت سیستم گوارشی با گانودرما

این قهوه به دلیل داشتن میزان اسیدیته کمتر از قهوه معمولی، برای افرادی که از بیماریهای گوارشی و زخم معده رنج میبرند، بسیار مفید است.

قهوه سوپریم گانودرما دکتر بیز 

خرید از خاص باکس برای علاقهمندان به یک قهوه خاص

حالا که با تمام خواص این قهوه معجزه آسا آشنا شدید، بهتر است بدانید که افراد زیادی در سایتهای اینترنتی مشغول به فروش آن هستند.

متاسفانه بعضی از این سایتها قهوه گانودرمای اصل ندارند یا آن را با قیمت بالایی میفروشندبرخی از این فروشندگان مجاز نیستند و تضمینی برای اصل بودن محصولاتشان وجود ندارد.

اما فروشگاهی مانند خاص باکس موقعیتی را فراهم کرده است که علاقهمندان به خرید قهوه گانودرما بتوانند به راحتی و با امنیت کامل خرید کنند.

اگر میخواهید لذت یک خرید بیدغدغه را داشته باشید، میتوانید از طریق خاص باکس محصول و قهوه گانودرمای مورد نظر را خریداری کنیدیکی از مزایای خرید از این فروشگاه پشتیانی بعد از خرید از مشتریان است.

با جستجو در سایت و نام محصول مورد نظرتان میتوانید خرید بی دردسری را تجربه کنیدپس از تکمیل خرید و پرداخت، اطلاعات خود را در محل تعیین شده وارد میکنید.

این فروشگاه محصولات خود را با تضمین کیفیت و با بهترین قیمت به دست شما میرساندضمنا ارسال محصول به موقع خواهد بودنام خاص باکس را برای خرید قهوه گانودرما فراموش نکنید.

 

 

حسین بازدید : 75 نظرات (0)

رشته پزشکی یکی از رشته های پرطرفدار در کشور ما محسوب می شود که بسیاری از جوانان در بدو ورود به دانشگاه آرزوی آن را در سر می پرورانند.اما بسیاری از دانشجویان که در ابتدای ورود به این رشته خود را بر قله آرزوها می بینند، بعد از مدتی دچار افسردگی می شوند. چراکه این رشته دارای مباحث سنگینی هستند که پاس کردن آن کار ساده ای به نظر نمی آید!

دروس رشته پزشکی به گونه ای هستند که تمامی قسمت های بدن را به صورت تخصصی بررسی می کند و اساسا کتاب پزشکی یا رفرنس های موجود در این حیطه دارای عناوین تخصصی و دشوار هستند. از این رو یکی از دغدغه های اساسی دانشجویان پزشکی، خواندن رفرنس های پزشکی و کتاب های تخصصی این حوزه است. 

کتب مورد استفاده در این حیطه معمولا به صورت ترجمه بوده و به قلم دانشمندان خارج از ایران می باشد؛ در همین راستا موضوع ترجمه کتاب پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ویژگی های مهم برای تهیه کتاب پزشکی

یکی از موارد مهمی که دانشجویان پزشکی برای تهیه کتب تخصصی روی آن حساس هستند، استفاده صحیح و به جا از اصطلاحات طب پزشکی می باشد. گاها در یک فصل از کتاب، اگر یک واژه در مکانی نادرست استفاده شود، می تواند کل متد و ریتم مشروح را تغییر دهد.

کتاب های معروف پزشکی هم که توسط مترجمین مختلفی به فارسی ترجمه و بازنگری شده اند، معمولا دانشجویان بر این باور هستند که تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما اگر دقیق به بطن کتاب دقت کنند، متوجه خواهند شد که ترجمه و تفاسیر و همچنین استفاده از اصطلاحات دارای تفاوت های زیادی است. پس همواره برای خرید کتاب پزشکی از مترجمین به نام و برجسته استفاده کنید.

مورد مهم دیگر در این باره، استفاده از اطلاعات به روز می باشد. علم طب هر روز دستاوردهای نو و جدیدی را به دنیا عرضه می کند. به گونه ای که گاهی یک دستاورد جدید، دستاورد چند روز قبل خود را باطل کرده و متدی جدید را عنوان می کند.

حال اینکه نگارنده ی کتاب از اطلاعات به روز و معتبر دنیای پزشکی آگاه باشد، امر مهمی برای دانشجویان در این حیطه محسوب می شود. همواره کتب علمی از اهمیت والایی در زمینه ی اعتبار برخوردار هستند که بایستی توسط ناشران این عرصه به خوبی ارزیابی شود.

اگر به دنبال منابع معتبری هستید که به صورت حقیقی و مطلق، سطح دانایی شما در زمینه علوم پزشکی را ارتقا دهد، می توانید از گروه مشاورین بانک کتاب روز استفاده کنید.

حسین بازدید : 81 نظرات (0)





همان طور که مستحضر هستید کمبود مجموعه ای برای اطلاع از رویکردهای بالینی در قامت یک پزشک همیشه احساس شده است. اپلیکیشن " نسخه بیماری ها " مجموعه ای کامل از هزاران بیماری و درمان های دارویی با رویکرد بالینی در چارچوبی منطقی و قابل اطمینیان که طی چندین سال جمع آوری شده پیش روی شما قرار می دهد. 
شما همچنین با جستجوری عبارت " اپلیکیشن پزشکی ( Medical App ) " در گوگل می توانید به سایت medical-app   دستیابی داشته باشید
در این سایت اپلیکیشن های فراوانی برای گروه های هدف مختلف از جمله پزشکان ، پرستاران ، ماما و سایر گروه های کادر درمان در دسترس شما می باشد
از موضوعات کار شده در این سایت می توان به اپ هایی با موضوع مامایی ، بیماری های زنان ، نسخه بیماری ها ، اوردرهای پزشکی ، محاسبه دوز دارو های اطفال ، محاسبات پزشکی ، دیکشنری پزشکی ، معرفی بیماری ها ، نوار قلب ، آزمایشات پزشکی و بسیاری دیگر از این قبیل موضوعات اشاره کرد 

 

شما می توانید از طریق لینک www.medical-app.ir  به این سایت دسترسی داشته باشید و از این اپلیکیشن های کاربردی استفاده نمایید

حسین بازدید : 96 نظرات (0)
۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان و روش های محافظ از مو

باید روش های مراقبت از مو را به خوبی بدانیم و همواره از موهایمان مراقبت کنیم تا مشکلی از این بابت ایجاد نشود، چرا که اگر نسبت به موهای خود بی توجه باشیم باعث می شود تا آسیب های جبران ناپذیری به موهایمان وارد شود. در این بخش از مجله عملی برنا اندیشان تصمیم داریم تا مقاله ای با عنوان ۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان و روش های محافظ از مو را در اختیار شما علاقه مندان به مقالات سلامتی پوست و مو قرار دهیم، پس اگر می خواهید بدانید که چگونه از موهای خود به خوبی مراقبت کنید تا انتهای مقاله با گروه تخصصی برنا اندیشان همراه باشید.

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان و روش های محافظ از مو

روش های زیادی برای مراقبت از مو در مردان وجود دارد که در این مقاله قصد داریم تا شما را با ۱۲ نکته عالی و حرفه ای در زمینه محافظت از مو در مردان آشنا نماییم.

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان

داشتن مو های سالم یک ویژگی مثبت است و مردان و زنان باید با انجام یک سری کارها به آن دست یابند. در این مورد هیچ تفاوتی میان زن و مرد  وجود ندارد. در عوض مردان و زنان با روش های مختلفی به موهای خودشان می رسند و مردان معمولا دوست دارند موهای خشکی داشته باشند ولی بیشتر زنان سعی می کنند بیشتر به موهایشان برسند. البته ممکن است افراد از یک سری ابزارهایی استفاده کنند و موهایشان را رنگ نمایند و زنان بیشتر وقت خودشان را در سالن های زیبایی میگذرانند.پیشهاد می شود تا مقاله عوامل ایجاد کننده پوست حساس را مطالعه نمایید.

اگر شما مرد هستید و میخواهید به موهای خودتان برسید باید مطالعاتی انجام دهید و نحوه مراقبت از موهایتان را بیاموزید.

این مورد شامل یکسری تکنیک هایی است که برای مراقبت از مو و جلوگیری از خشکی پوست سر و حتی ریزش مو و سایر بیماری های مربوط به مو استفاده میگردد البته برای اینکه از یک سری روش های صحیح برای موهایتان بهره بگیرید باید یک سری نکات اساسی را رعایت نمایید.

1. پوست سرتان را همیشه تمیز نگه دارید

پوست سر سالم یک پوست تمیز می باشد البته در این زمینه دکتر متیو لوپرستی که متخصص پوست و مو است می گوید اگر پوست سر به طور منظم تمیز نشود تعادل میکروبیوم بدن انسان نیز به هم می خورد. این مورد میتواند تعداد باکتری ها را افزایش دهد و باعث التهاب شود که میتواند تاثیری منفی بر فولیکول های مو بگذارد.

حتماً باید مطمئن شوید موهایتان را زیاد نمی شویید چون با این کار چربی طبیعی موهایتان را از دست میدهید البته بستگی به موهایتان نیز دارد که هر هفته چند بار موهایتان را می خواهید بشویید.

2. بر روی محصولات با کیفیت سرمایه گذاری کنید

این مورد شامل تمام چیزهایی است که شما بر روی موهای خود میگذارید و از شامپو تا حالت دهنده های مو را نیز شامل می شود. اگر نوع موهایتان  که شامل موهای صاف و موج دار و نازک و خشک است را بدانید می توانید بهترین محصول را برای خودتان انتخاب نمایید.

3. از یک جا کارتان را شروع نمایید

این را باید به شما بگوییم که مراقبت کردن از موهایتان زیاد وقت گیر نیست. رابرت جان ریتولد که یک آرایشگر است میگوید اگر شما زیاد نگران این هستید که موهایتان کمی شکننده و یا سفید شده است باید آن را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و اینکه در این زمینه راه حل هایی وجود دارد که باعث می شود شما وقتتان را بیخود در حمام تلف نکنید.همچنین پیشنهاد می شود تا مقاله ویتامین های لازم برای سلامت پوست را مطالعه فرمایید.

4. ثابت قدم باشید

این قسمت تفاوت بین ظاهر خوب و بد را نشان میدهد. موی آقایان در سر و پشت گردن و کنار گوش ها و حتی نزدیک ریش رشد میکند باید برای تمیزنگه داشتن مو، آقایان ثابت قدم عمل نمایند.

5. برای موهای مشکی چه باید کرد؟

انواع مختلفی از موهای مشکی وجود دارد که عبارتند از : موهای صاف و موج دارد و مجعد، هرنوع مو مراقبت خاص خودش را میخواهد. جان ریتولد در این زمینه میگوید استفاده از نرم کننده ها میتواند برای مو مفید باشد البته باید شامپو فقط یکی دوبار در هفته استفاده گردد.

معرفی روش هایی برای مراقبت از پوست و مو

۱۲ نکته برای مراقبت از مو در مردان

البته این مورد به موهای موج دار نیز مرتبط است.اگر شما دوست دارید موهای خود را کوتاه کنید هر سه هفته کوتاهشان نمایید چون این کار به زیبایی شما کمک میکند همچنین این مقدار زمانی برای کوتاه کردن مو مفید است و اگر موهایتان بلند است مهم است که از محصولاتی استفاده کنید که بیشتر برای موهای مشکی کاربرد دارد. شما می توانید در این امر از کره شیا و یا روغن آووکادو استفاده نمایید چون باعث مراقبت از پوست و زیبایی مو می شود.

6. برای موهای بلند چه باید کرد؟

برای موهای بلند آسان ترین راه ها جهت مراقبت از آن ها وجود دارد. شما مجبور نیستید که موهایتان را هر موقع کوتاه کنید باید هر 12 هفته یک بار اصلاح کردن را انجام دهید  با این کار موهایتان از انتها بلندتر می شوند. در این امر گفته شده است که باید موهایتان را هنگام کوتاه کردن فرم دهید چون فرم دادن به موهای بلند کوتاه کردنشان را آسان میکند. از محصولات نرم کننده برای موهایتان استفاده نمایید. البته نباید از سشوار یا دستگاه صاف کننده مو نیز استفاده کنید چون ممکن است به مو آسیب بزند و خشک کردن مو از طریق هوا آسان ترین راه می باشد.

7. برای موهای سفید چه باید کرد؟

ممکن است از این مورد خوشتان نیاید ولی سفید شدن مو بخش طبیعی از پیر شدن می باشد همچنین افراد قبل از 50 سالگی موهای سفیدشان رشد میکند و این مورد به دلیل کاهش تولید ملانین در مو است و ملانین رنگدانه ای می باشد که رنگ مو و پوست شما را به حالت تیره در می آورد.وقتی موهایتان ملانین نداشته باشد موهایتان خشک میگردند. البته با مراقبت و تغذیه درست می توانید موهایتان را درمان نمایید و یا میتوانید قبول کنید که موهایتان سفید است البته می توانید برای این کار از رنگ مو نیز استفاده کنید. البته رنگ مو 50 درصد است و 50 درصد دیگر رنگ سفید خود می باشد  البته هر چه زمان بگذرد سفیدی مو مشخص تر می شود. البته برای حفظ رنگ مو باید از شامپوی مناسب استفاده کنید و هر چهار هفته پیش آرایشگر بروید و ممکن است دلتان بخواهد که در خانه موهایتان را رنگ نمایید.

8. برای موهای فر چه کار باید بکنیم؟

مراقبت از موهای فر کار راحتی نیست ممکن است موهایتان زیاد بشکند و حجم زیادی داشته باشد البته ممکن است موهایتان وز نیز باشد و باید رطوبت را به موهایتان انتقال دهید.

البته باید محصولاتی را انتخاب کنید که بافت موهایتان را تقویت میکند و باید هدفتان این باشد که موهایتان را بهبود بخشید. حتما از یک سری نرم کننده برای موهای فر خود استفاده نمایید چون موهای فر زیاد خشک هستند و نمیتواند چربی مو را به انتهای پوست سر برساند.

9. نکاتی برای مرطوب سازی مو

نوع موهایتان تعیین میکند که چه قدر شما به رطوبت نیاز دارید البته باید برای موهایتان هنگام شست و شو از نرم کننده استفاده نمایید. استفاده تنها از شامپو نیز باعث شکستگی بیشتر موهایتان می گردد.

روش های مراقبت از مو در مردها

بهترین نکات برای مراقبت از مو در مردان

در حالیکه شما فقط به یک نرم کننده صحیح نیاز دارید اگر بافت مویتان خوب است  باید از محصولاتی استفاده کنید که به موهایتان آسیب نرساند. برای موهای با بافت درشت نیز باید از آب و رطوبت بهره بگیرید و هر چند مدت از یک سری ماسک های نرم کننده استفاده کنید همچنین می توانید از طریق غذا ئ برخی مکمل های آبرسان موهایتان را تقویت نمایید.

10. برای پوست خشک سر چه باید کرد؟

تعدادی از موارد مانند عدم نوشیدن آب کافی و حتی اگزما می تواند باعث خشکی پوست سر شود البته برای جلوگیری از خشک شدن پوست سر می توانید از یک سری محصولات مناسب در این امر بهره ببرید. در این زمینه روغن درخت چای می تواند مفید باشد چون دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضد قارچی و آنتی بیوتیک است. البته باید هر روز استفاده کنید تا خشکی پوست سرتان برطرف گردد و اینکه با مصرف این روغن بتوانید کم کم شامپوی خودتان را نیز استفاده نمایید. همچنین میتوانید برای این کار از روغن نارگیل و روغن درخت چای و یا آلوئه ورا استفاده نمایید.

11. برای موهای چرب چه کار باید کرد؟

هیچ کس دوست ندارد موهای چرب داشته باشد البته این مورد به دلیل تولید بیش از حد سبوم است که چربی سر نیز نامیده می شود این مورد نیز می تواند در اثر شستن بیش از حد موها و عادات بهداشتی مختلف و انجام ورزش نیز ایجاد گردد. یک راه برای برطرف کردن این مورد استفاده از منتول نعناع می باشد البته این ماده در شامپوهایی که در داروخانه ها به فروش میرسد یافت میشود و می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

12. برای ریزش مو چه کار باید کرد؟

طاسی یا ریزش موی آندرو ژنتیک موردی است که بیش از نیمی از مردان بالای 50 سال را تحت تاثیر قرار میدهد البته این مورد عزت نفس مردان را نیز تغییر میدهد ولی گزینه های درمانی زیادی برایش وجود دارد. کاشت مو یکی از مواردی است که میتواند این مورد را برطرف نماید.

چه هنگام باید با یک متخصص پوست و مو در این زمینه مشورت کنیم؟

شما باید با یک متخصص پوست و مو در ارتباط باشید و هر موقع یکی از موارد زیر را داشتید با او تماس بگیرید.

  • پوست ملتهب سر
  • ریزش مو
  • کم پشت شدن موها

ریزش مو یعنی اینکه شما روزانه 100 تار موی خود را از دست بدهید که این باعث نگرانی های خاصی می گردد البته اگر خواستید جراحی بکنید باید اول با یک متخصص مشورت نمایید چون ممکن است این کار مشکلاتی برای شما پیش آورد.

سخن پایانی

مراقبت از مو جز عاداتی سالم می باشد و باید بتوانید از یک روش صحیح برای نگهداری از موهایتان استفاده نمایید البته باید تحقیقاتتان را در زمینه ریزش مو و مشکلات مو انجام دهید و با یک متخصص حرفه ای مشورت نمایید.

منبع: برنا اندیشان

حسین بازدید : 431 نظرات (0)

زعفران وسقط جنین، در این مقاله از زعفروش قراره به صفر تا صد باور های درست و غلطی بپردازیم که درباره زعفران و سقط شدن جنین وجود داره، قول می دم خیلی از این حرف هایی که توی این مقاله زده شده رو تو هم نمی دونی!

یادآوری می کنم در مقاله قبلی که به تاثیر زعفران بر باز شدن پریود خانم ها پرداختیم، ونتایج علمی که زعفران بر PMS یا همان درد های قبل ازقاعدگی می گذاره زدیم، اونجا بحث سقط جنین با زعفران و شیوه استفاده و مضرات اش رو نشد بگیم برای همین در این مقاله به این موضوع پرداختیم.

ببین من فاطمه درویشی ام ، می دونم شاید خیلی از شما ها اصلا زعفروش رو نشناسید عب نداره و می دونم از گوگل اومدید و اولین بارتون هست که وارد سایت زعفروش دارید میشید.

پس بزار اول برم سراغ اصل مطلب و در آخر خودم و زعفروش رو بهتون معرفی می کنم.

امروز (1400/2/1) وسط ظهر یک آقایی باهام تماس گرفت و گفت که می خواد راهنمایی بگیره، خانم شون باردار شده یک ماه هست و می خوان بچه رو سقط کنند، منم اولش ترسیدم چون من نه پزشک بودم و نه ماما.( اتفاقا مکالمه مون رو ضبط کردم. ) چون ترسیدم که نکنه بعدا دردسر بشه، و اتفاقی برای خانمه بیفته و بهم بگن که من توصیه ای کردم.

و اون آقا می گفت بهمون بگید که اگر این خانم الان زعفران بخوره بچه سقط میشه یا نه؟ بعد بگید چقدر زعفران بخوره تا بچه رو سقط کنه؟ لطفا کمک مون کنید و … .

بعد از مکالمه، خیلی رفتم توی فکر، که این موضوع خرافات هست و از این مدل حرف های خاله زنکی هست که زعفران باعث سقط جنین میشه یا نه واقعا درست هست ؟

شروع کردم به زبان انگلیسی دنبال تحقیقات و آزمایش هایی گشتن و از طرفی هم توی ایران دانشکده های پزشکی رو یه سرچ زدم و دنبال تحقیقات علمی و آزمایشگاهی شون بودم که ببینم آیا واقعا این موضوع سندیت داره یا نه؟

  1. و اگر داره چقدر زعفران باید بخورن تا بچه سقط بشه؟

  2. چجوری باید زعفران رو مصرف کنند تا باعث سقط جنین بشه؟

  3. آیا شرایط سنی مادر در سقط شدن بچه موثره ؟

  4. چند روز بعد از خوردن زعفران بچه سقط میشه؟

  5. جنین باید چندماهه باشه که با خوردن زعفران بشه سقط اش کرد؟

من جواب تک تک این سوالات رو با ذکر منبع و اسامی پزشکان و تحقیقات بهتون میگم، فقط فقط یک قول بده

تا آخر این مقاله رو با دقت و حوصله بخون، جواب تمام سوالات ات رو میگیری و اصلا بعد از خوندن این مقاله تو نیازی نداری که مطلب دیگه ای رو بخونی، به تمام سوالات ذهنی تو جواب می دم. فقط باید بشینی پای حرف هام و تا آخر مقاله همراه من باشی. باشه؟ قول می دی ؟ این صفحه رو تا آخرش بخونی؟

در آخر مقاله هم می تونی سوالاتی که کاربرها زعفروش پرسیدن رو ببینی، و حتی می تونی تو هم اگه تجربه ای داری توی کامنت همین مقاله با بقیه به اشتراک بزاری. و منم قول می دم که هر مطلب جدید علمی و یا تجربه کاربر ها بود رو توی همین مقاله بیام و اضافه کنم تا این مقاله بهترین مقاله در حوزه زعفران و اثرات اش بر سقط جنین بشه.

خوب اگر آماده اید بریم سراغ نتایج تحقیقات من ، تمام منابع هم با لینک خدمت شما ارائه میشه که خیالتون رو راحت کنم، اسم اشخاص و سابقه شون رو هم کامل براتون می یارم

سقط جنین با زعفران | زعفروش

آیا خوردن زعفران باعث سقط جنین میشه؟

جواب اش بله هست. امااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا شرایط داره(تا آخر مقاله رو بخونید متوجه شرایط اش میشید)

احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب

برخی پزشکان معتقدند که احتمال سقط جنین با زعفران و دارچین و گلاب حدود 87 درصد هست. اول به این آمار شک کردم، ولی توی ویدیویی که از کارشناس تغذیه صدا و سیما در برنامه دکتر سلام دیدم متوجه شدم که خوردن شربت زعفران رو به هیچ عنوان به خانم های باردار مخصوصا اوایل بارداری شون اصلا توصیه نمی کنند. (ویدیو رو آخر همین پاراگراف براتون گذاشتم تا شما هم ببینید)

یکی از فالور های پیج اینستاگرام زعفروش هم اتفاقا یک تجربه شخصی گفتن که اوایل بارداری متوجه نبودن که باردار بودن و در مراسم عاشورا و تاسوعا کلی شربت زعفران می خوردن و بعد بچه سقط میشه اونجا متوجه میشن که حامله بودن!!!!

نتایج تحقیق دانشگاهی درباره تجربه سقط با زعفران

از طرفی هم یک تحقیقی رو آقای دکترهادی سالاری و خانم طیبه ریحانی و دکتر زهرا زارع از دانشکده علوم پزشکی گناباد بر روی خانم های باداری که در فصل برداشت زعفران به سر زمین می روند و در ارتباط نزدیک با زعفران هستند انجام دادن و نتیجه آن تحقیق هم جالب بود که بین دو گروه خانم که یک عده در تماس با زعفران بودن و یک عده در تماس با زعفران نبودن میزان سقط گروهی که در تماس با زعفران بودن و به سر مزارع می رفتند و گل زعفران برداشت می کردن و گل زعفران رو پاک می کردن میزان سقط شون بیشتر بوده. خودتون می تونید متن این تحقیق رو از اینجا دانلود کنید.

یک دکتر هندی به نام دکتر دیپیکا آگرووال که بیش از دو دهه تجربه بالینی داره ، و یکی از معتمدترین متخصصان زنان و زایمان در Gurgaon است. و به خاطر همکاری در زمینه زنان و زایمان در سطح بین المللی شناخته شده و عضو کالج سلطنتی زنان و زایمان لندن هست یک مقاله نوشته بود و گفته بود

1.5 گرم در روز زعفران خالص مصرف کنی اوکی هست بیش تر از 5 گرم باشه خاصیت سمی خواهد داشت و مخصوصا برای خانم باردار این دوز زعفران باعث سقط جنین میشه و گفته بود که روی موش ها به شکل مصرف خوراکی زعفران داده شده و باعث زایمان زودرس و سقط جنین شده. ولی چیزی درباره ازمایش روی انسان ها و خانم های باردار اشاره نکرده بود. مقاله ای که ایشون درباره زعفران و اثرات اش بر زنان باردار نوشته بودن رو می تونید اینجا بخونید.

ببینید از نظر علمی نمی تونند بیان و روی خانم باردار این رو تست کنند، چرا؟ چون چه کسی حاضر میشه بیاد و زعفران بخوره تا ببیند سقط جنین میشه یا نه؟ کدوم خانم بارداری حاضره خودش رو بده دم تست و آزمایش؟ ولی دانشگاه علوم پزشکی یزد اثر دم کرده زعفران (crocus sativas) بر سقط و جنین ناقص الخلقه در موش سوری انجام داده، و طبق اون به این رسیدن که زعفران بر جنین های مرده و جذب شده موش ها اثرگذار بوده، تحقیق رو می تونید اینجا بخونید.

نتیجه گیری : زعفران بر سقط جنین موثر هست. ولی بسته به سن مادر، هفته چندم بارداری هست؟ سابقه سقط جنین قبلا مادر داشته یا نه؟ سابقه بیماری در مادر بوده یا نه؟ مشکل رحم مادر داشته یا نه؟ میزان مصرف زعفران چقدر بوده؟ وآیا زعفران اش تازه بوده یا مصرف گذشته بوده؟ اصلا زعفران اش اصل بوده یا از زعفران های به درد نخور که ارزون هست توی بازار بوده؟ همگی این عوامل دخیل هستند، حتی عوارض خوردن زعفران از شخصی به شخص دیگراثرگذاری متفاوتی خواهد داشت و لزوما برای همه افراد منجر به سقط نخواهد شد.

 

بهترین زمان سقط جنین با زعفران 

بعد از اینکه یک رابطه جنسی داشتید، و حدس زدید که امکان بارداری از طریق این رابطه رو داشتید می تونید زعفران رو مصرف کنید، شربت زعفران رو با گلاب درست کنید یا حتی چای نبات زعفران بخورید.

و به طور کلی بهترین برای سقط جنین با زعفران زمان همان هفته های اول بارداری تون هست، هر چی که زمان بگذره اینکار دیگه خیلی سخت تر میشه و یا حتی انجام نمیشه، و دوز زیاد زعفران رو کلا در سه ماهه اول بارداری به خانم ها توصیه نمی کنند دقیقا به دلیل همین خطر سقط و ضعف جفت رحم، ولی میزانی که توی برنج یا مثلا خورشت یا میزان اندکی که به غذا می زنیم کلا هیچ ایرادی برای مصرف خانم باردار نداره، و جای نگرانی نیست.

چقدر باید زعفران بخورم تا سقط کنم؟

دوز پیشنهادی برای سقط جنین با زعفران؛ حدود یک مثقال زعفران رو یعنی 4.6 گرم یا راحت تر بگم 5 گرم زعفران رو بردارید، حواستون باشه زعفران تون اصل باشه هر چی تازه تر بهتر حواب می ده، چون خواص اش خیلی بالا تر هست، از زعفران های ارزان توی بازار که معلوم نیست از چند سال قبل موندن توی انبار ها یا حتی اینکه بهشون ناخالصی زدن یا نه؟ استفاده نکنید!!

بعد این زعفران رو بسابید، تا رنگ اش رو بهتر پس بده( دلیل سابیدن زعفران و مقایسه قدرت رنگ دهی زعفران رو قبلا بهتون گفتم یادتون که هست؟) حالا زعفران رو با یخ دم اش کنید. چند قالب یخ بردارید و زعفران های سابیده شده رو روی یخ ها بریزید. بعد از 10 دقیقه که بگذره شما یک ماده قرمز جیگری فوق العاده خوش رنگ رو خواهید داشت مخصوصا که یک مثقال زعفران رو دم کردید. این رو بریزید داخل یک شیشه. حالا هر روز 5-7 بار ازش به میزان 3-4 قاشق چای خوری بخورید. ( رقیق نکنید ها بهش آب اضافه نمی کنید باشه؟) عین شربت دارویی بخورید. تا تموم شدن اون شیشه ای که درست کردید هر روز همین طور با همین دستور بخورید.

نکته فوق العاده مهم : ببینید سقط جنین یک مسئله پیچیده است مخصوصا از باب روانی، حواستون رو بهش خیلی جمع کنید که چرا می خواید سقط جنین انجام بدید؟ اوایل که خانم ها متوجه میشن باردار هستند، اغلب دچار دافعه میشن و میگن ما اصلا بچه نمی خوایم بعد تلاش می کنند برای سقط شدن و یکم که می گذره احساسات مادری هست؟ نمی دونم

هر چی که هست باعث پشیمونی شون میشه و می خوان بچه رو نگه دارن! با اینکه کلی شیوه برای سقط اش به خرج دادن مخصوصا اینکه خانم ها استرس گرفتن و ده تا روش رو همزمان با هم انجام می دن؛ هم زعفران می خورن هم مشت به شکم می زنند، هم طناب می زنند، هم از بلندی می پرند، هم زرشک و پونه و دم کرده اینها رو می خوردن، هم تخم هویج و هزار تا کوفت و زهرمار دیگه رو توی کمتر از چند روز می خورند که اون استرس بچه دار شدن و شوکی که بهشون وارد شده رو زودتر از شرش خلاص بشند.

من نویسنده مقاله ام، و کسی نیستم که بخوام به جای شما تصمیم گیری کنم، فقط می خوام بهتون بگم خوب فکر کنید قبل از اینکه تصمیمی بگیرید. چون بخواید اون جنین رو اول عذاب بدید بعد پشیمون بشید و بخواید نگه دارید ممکنه برای جنین تون عوارضی داشته باشه، و حتی بدتر از اون برای سلامتی خود شما.

و نکته بسیااااااااااااااااااااااار مهم دیگه : اگر واقعا تصمیم جدی دارید لطفا لطفا با درمان های خانگی و این مدل کار ها اقدام نکنید برید سراغ یک پزشک معتمد و در کنار پزشک تون و به توصیه اون اقدام به سقط جنین کنید چرا که ممکنه بدن شما و واکنش بدن شما مثل بقیه نباشه و شاید شما حساسیت داشته باشید شاید بیماری خاصی داشته باشید و نمیشه برای همه یک نسخه رو پیچید برای همین تاکید دارم که زیر نظر یک متخصص و کاربلد چنین اقدام هایی رو برای سقط جنین تون انجام بدید. و هیچ وقت خودسرانه کاری رو به تنهایی انجام ندید.

چند روز بعد از خوردن زعفران بچه سقط میشه؟

ببینید چیزی که اغلب من دیدم گفته بودن طی 3-4 روز یا 10 روز بعد از خوردن زعفران بچه سقط میشه به شرطی که شرایطی زیر وجود داشته باشه. و کلا بعد از خوردن زعفران غلیظ شما احساس درد و انقباض در پایین تنه تون و شاید حتی دچار لکه بینی بشید.

توانایی بدنی مادر، سن مادر، سقط قبلی داشتن یا نه؟

شرایط جنین ، مثلا اینکه چند ماهه هست؟ اگر در هفته های اول بارداری مثلا زیر 1 ماه باشد اغلب نتیجه بخش بوده اما هر چه سن جنین بیشتر باشد خوردن زعفران برای سقط بی اثر خواهد بود.

هشدار: ممکن هست خونریزی بسیار زیادی رو داشته باشید، برای همین حواست تون باشه که در صورت ضعف بسیار زیاد و خونریزی بیش از اندازه باید باید باید به بیمارستان بروید.

بهترین و مطمئن ترین شیوه برای سقط جنین فقط و فقط گوش دادن به توصیه های یک پزشک متخصص و کاربلد هست. و چون می دونم که هیچ زعفروشی نیست که به سلامتی اش اهمیت نده و کار سر خود انجام بده برای همین از اینکه با ماما و متخصص زنان برای این مسائل حیاتی تون مشورت می گیرید خواستم ازتون پیشاپیش تشکر کنم.

چون مسئله جون خودتون در میون هست و هیچ چیز مهم تر از سلامتی شما نیست.

حالا بریم سراغ معرفی خودم و زعفروش دیگه ، قرار بود آخرش معرفی کنم یادتون که نرفته؟

من فاطمه ام، پدر و مادرم کشاورز اند و توی روستا زندگی می کنیم، زعفروش بچه منه، و عاشقانه دوست اش دارم و هر کسی که می یاد توی زعفروش رو بهش میگم زعفروشی و میشه نور چشمی من :(( توی اینستاگرام زعفروش من کلی اطلاعات باحال و رایگان درباره زعفران رو باهاتون به اشتراک می زارم دوست داشتی بیا اینستاگرام زعفروش منتظرت هستم توی پیج اینستاگرام زعفروش

اگر سوالی داری، این پایین توی کامنت ها بپرس من زیر 24 ساعت بهت جواب می دم، و اگه تجربه ای هم داری، بیا و جواب بقیه کاربر ها رو بده و از تجربیات خودت بقیه رو بهره مند کن.

خرید پیاز زعفرانخرید پیاز زعفران برای کاشت در گلدان و باغچه خونه [ همین الان کلیک کن]

حسین بازدید : 103 نظرات (0)

ﺑﺳﯾﺎری از ﺑﯾﻣﺎران ﺑﺎ ﺷﮑﺎﯾت از ﻣﯾﮕرن و ﯾﺎ ﺳردرد ﺑﮫ ﻣطب ھﺎی طب ﺳوزﻧﯽ ﻣراﺟﻌﮫ ﻣﯽ ﮐﻧﻧد.و ﺗﺣت درﻣﺎن ﻗرار ﻣﯾﮕﯾرﻧد. در ﭼﻧد ده اﺧﯾر ﻧﮫﺗﻧﮭﺎ ﺗﺣﻘﯾﻘﺎت در طب ﺳوزﻧﯽ ﺑﻠﮑﮫ ﺗﻌداد ﻣطب ھﺎ و ﻣراﺟﻌﮫ ﮐﻧﻧدﮔﺎن ﺑﺎ آﻧﮭﺎ ﻧﯾز اﻓزاﯾش ﯾﺎﻓﺗﮫ اﺳت در اﯾﻧﺟﺎ ﺑﮫ ﺗوﺿﯾﺢ ﻣﺧﺗﺻری راﺟﻊ ﺑﮫ طب ﺳوزﻧﯽ و ﺳردرد و

ﭘزﺷﮑﺎن آن ﻣﯽ ﭘردازﯾم.

ﭘزﺷﮑﺎن طب ﺳوزﻧﯽ را ﻣﯾﺷود ﺑﮫ دو ﮔروه ﺗﻘﺳﯾم ﮐرد. ﭘزﺷﮑﺎن طب ﺳوزﻧﯽ ﻏرﺑﯽ و ﭘزﺷﮑﺎن طب ﺳوزﻧﯽ ﺷرﻗﯽ و ﯾﺎ ﭼﯾﻧﯽ ﯾﺎ ﺳﻧﺗﯽ ﮐﮫ در اﯾران ھر دو ﮔروه ﭘزﺷﮏ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻧد وﻟﯽ از دو ﻧﮕرش ﻣﺗﻔﺎوت

ﺑرای ﺗﺷﺧﯾص و درﻣﺎن اﺳﺗﻔﺎده ﻣﯽ ﮐﻧﻧد.

ﭘزﺷﮏ طب ﺳوزﻧﯽ ﺳﻧﺗﯽ در اﺑﺗدا ﺑﺎ ﮔرﻓﺗن ﺷرح ﺣﺎل، ﻣﻌﺎﯾﻧﺎت زﺑﺎن، ﮔرﻓﺗن ﻧﺑض ، ﺑﮫ ﺗﺷﺧﯾص از

دﯾدﮔﺎه طب ﺳﻧﺗﯽ ﭼﯾن ﻣﯽ ﭘردازد. از دﯾدﮔﺎه اﯾن ﻓﻠﺳﻔﮫ, ﺳردردھﺎ ﻣﯽﺗواﻧﻧد ﻣﻧﺷﺎء ﻣﺧﺗﻠﻔﯽ داﺷﺗﮫ ﺑﺎﺷﻧد,

ﺑرای ﻣﺛﺎل اﺧﺗﻼل ﺣرﮐﺎت اﻧرژی در ارﮔﺎن ھﺎ و ﯾﺎ ﮐﺎﻧﺎﻟﮭﺎی طب ﺳوزﻧﯽ ﻣﯽﺗواﻧد ﺳﺑب ﺑروز ﻋدم ﺗﻌﺎدل در آﻧﮭﺎ و ﺳردرد ﮔردد. اﯾن ﭘزﺷﮑﺎن ﭘس از اﻗداﻣﺎت ﺗﺷﺧﯾﺻﯽ ﺑﺎ اﺳﺗﻔﺎده از ﺳوزن، ﺑﺎدﮐش و ﯾﺎ ﻣوﮐﺳﺎ ) ﮐﮫ ﯾﮏ ﮔﯾﺎه ﭼﯾﻧﯽ اﺳت ﮐﮫ آن را ﻣﯾﺳوزاﻧﻧد، ﺗﺎ ﻣوﺿوع ﮔرم ﺷود( اﻗدام ﺑﮫ ﺑﮭﺑود ﺣرﮐت اﻧرژی

در ﮐﺎﻧﺎل ھﺎ ﻣﯽ ﮐﻧد، ﺗﺎ ﺑﺎ ﺗﺻﺣﯾﺢ ﺣرﮐﺎت اﻧرژی، ﺑﯾﻣﺎری رﻓﻊ ﺷود.

از طرف دﯾﮕر ﭘزﺷﮑﺎن طب ﺳوزﻧﯽ ﻏرﺑﯽ ﺑﺎ ﻧﮕرش ﭘزﺷﮑﯽ  ﻧوﯾن ﺑﯾﻣﺎر را ﻣطﺎﻟﻌﮫ ﮐرده و از طب ﺳوزﻧﯽ ﺟﮭت ﺑﮭﺑود ﺑﯾﻣﺎر ﮐﻣﮏ ﻣﯽ ﮔﯾرﻧد. ﺑرای ﻣﺛﺎل ﻣﻣﮑن اﺳت ﮐﮫ اول ﺑﮫ ﻣﻌﺎﯾﻧﮫ ﺳر و ﮔردن ﺑﭘردازﻧد و ﺣﺗﯽ ﻋﺿﻼت ﮔردن و ﺳر و ﺻورت را ﻣﻌﺎﯾﻧﮫ ﮐﻧﻧد، ﺗﺎ ﺑﮫ ﻣﻧﺷﺎ ﺑﯾﻣﺎری ﺑﺎ دﯾدﮔﺎه ﻣطﺎﻟﻌﺎت ﻏرﺑﯽ ﺑرﺳﻧد. در اﯾن ﻧوع از دﯾدﮔﺎه ھﺎ, ﻋﺿﻼت ﺳر و ﮔردن، و ﺑﯾﻣﺎریھﺎی ﺳﯾﻧوﺳﯽ وﻓﮑﯽ دارای اھﻣﯾت در ﺗﺷﺧﯾص و درﻣﺎن ﻣﯾﺑﺎﺷد. اﯾن ﮔروه از ﭘزﺷﮑﺎن ﻣﻣﮑن اﺳت دﺳﺗور ﻋﮑس ﺳﯾﻧوس و ﯾﺎ ﮔردن

ﻧﯾز ﺑدھﻧد.

ﺟﺎﻟب اﺳت ﮐﮫ ﺑداﻧﯾم ھر ﭼﻧد ھر دو ﮔروه ﺑﺎ ﻧﮕرش ھﺎی ﻣﺗﻔﺎوﺗﯽ ﺑﯾﻣﺎران را ﻣورد ﺑررﺳﯽ ﻗرار ﻣﯽدھﻧد،

وﻟﯽ در ﻧﮭﺎﯾت ﺗﻌداد زﯾﺎدی از ﻧﻘﺎط در ھر دو ﮔروه ﻣﺗﺷﺎﺑﮫ ﻣﯾﺑﺎﺷﻧد.

آﯾﺎ ﺟﺎی ﺳردرد و ﻣﺣل ﺳردرد ﺑرای ﭘزﺷﮑﺎن طب ﺳوزﻧﯽ

دارای اھﻣﯾت اﺳت?

در ﺟواب ﺑﺎﯾد ﮔﻔت ﺑﻠﮫ، از ﻧظر طب ﭼﯾﻧﯽ ﻣﺣل ﺳردرد دارای اھﻣﯾت ﻣﯽ ﺑﺎﺷد. از ﻧظر ﻓﻠﺳﻔﮫ طب ﺳوزﻧﯽ ھر ﻣوﺿﻌﯽ از ﺳر ﺑﯾﺎﻧﮕر ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻧد ﮐﺎﻧﺎل طب ﺳوزﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷد و ﭘزﺷﮏ ﺑﺎ ﻣﺷﺧص ﮐردن آن

ﮐﺎﻧﺎل، اﻗدام ﺑﮫ درﻣﺎن ﻣﯽ ﻧﻣﺎﯾد ﺗﺎ ﺑﺎ ﺗﺻﺣﯾﺢ ﺣرﮐت اﻧرژی ﺑﯾﻣﺎر ﺳﻼﻣت ﺧود را ﺑﺎزﯾﺎﺑد.

ﺗﻌداد ﺟﻠﺳﺎت طب ﺳوزﻧﯽ ﺑرای ﻣﯾﮕرن ﭼﻘدر اﺳت؟

ھﻣﺎﻧﮕوﻧﮫ ﮐﮫ دﻻﯾل ﺳردرد در اﻓراد ﻣﺧﺗﻠف ﻣﺗﻔﺎوت اﺳت، ﺗﻌداد ﺟﻠﺳﺎت ﻧﯾز در آﻧﮭﺎ ﻣﺗﻔﺎوت ﺧواھد ﺑود.

و ﺑرای ھر ﺑﯾﻣﺎر ﺗﻌداد ﺟﻠﺳﺎت ﻣﺗﻔﺎوت ﺧواھد ﺑود.

روش درﻣﺎن ﻣﯾﮕرن در طب ﺳوزﻧﯽ:

روش درﻣﺎن ﻣﯾﮕرن و ﺳردرد اﻧﺗﺧﺎب ﺷده ﺑرای ھر ﺑﯾﻣﺎر ﻣﺗﻔﺎوت اﺳت و از روﺷﮭﺎی ﻣﺧﺗﻠﻔﯽ ﺑرای

درﻣﺎن ھر ﺷﺧص اﺳﺗﻔﺎده ﮐرد.

اﺳﺗﻔﺎده از ﺳوزن در طب ﺳوزﻧﯽ اﺟﺑﺎری ﻧﯾﺳت و ﭘزﺷﮏ ﻣﯽ ﺗواﻧد از روش ھﺎی ﺟﺎﯾﮕزﯾنھﺎی اﺳﺗﻔﺎده

ﮐﻧد ،ﻣﺎﻧﻧد اﺳﺗﻔﺎده از ﻟﯾزر ﮐم ﺗوان، اﻟﮑﺗرو اﮐوﭘﺎﻧﮑﭼر، ﻣﺎﺳﺎژ، ﺑﺎدﮐش و ﯾﺎ ھر ﭼﮫ ﭘزﺷﮏ ﺻﻼح داﻧد.

ﺑرای ﮐودﮐﺎن و اﻓرادی ﮐﮫ از ﺳوزن ﻣﯽ ﺗرﺳﻧد, از روشھﺎی ﻏﯾر ﺳوزﻧﯽ ﻣﯾﺷود اﺳﺗﻔﺎده ﮐرد ﺗﺎ ﺗرس

از ﺳوزن ﻣﺎﻧﻊ از  درﻣﺎن ﻧﺷود.

.

ﮐﻠﯾﻧﯾﮑﮭﺎی طب ﺳوزﻧﯽ:

ﮐﻠﯾﻧﯾﮏ ھﺎی طب ﺳوزﻧﯽ  ﻣﺗﻌددی در ﺳراﺳر ﮐﺷور از ﺟﻣﻠﮫ ﺷﮭرھﺎی ﺗﮭران، اﺻﻔﮭﺎن، ﻗم، رﺷت و دﯾﮕر ﺷﮭرھﺎ در ﺣﺎل اراﺋﮫ ﺧدﻣﺎت طب ﺳوزﻧﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﻧد. اﯾن ﮐﻠﯾﻧﯾﮏ ھﺎ ﻣﻌﻣوﻻً ﺑﮫ وﺳﯾﻠﮫ ﭘزﺷﮑﺎن طب

ﺳوزﻧﯽ ﻣدﯾرﯾت ﻣﯽ ﺷوﻧد. در اﯾن ﮐﻠﯾﻧﯾﮏ ھﺎ ﺧدﻣﺎت طب ﺳوزﻧﯽ از ﺟﻣﻠﮫ؛ طب ﺳوزﻧﯽ,ﺑﺎدﮐش،

ﻟﯾزرھﺎی ﮐم ﺗوان و ﺧوﻧﮕﯾری ھﺎی طب ﺳوزﻧﯽ ) ﺣﺟﺎﻣت طب ﺳوزﻧﯽ( .… اراﺋﮫ ﻣﯽ ﮔردد.

ھزﯾﻧﮫ ھر ﺟﻠﺳﮫ درﻣﺎن طب ﺳوزﻧﯽ ﺟﮭت درﻣﺎن ﺳردرد

ﭼﻘدر اﺳت؟

ﯾﮑﯽ از ﺳواﻻﺗﯽ ﮐﮫ ﮐرات ﭘرﺳﯾده ﻣﯽ ﺷود، اﯾن اﺳت ﮐﮫ ھزﯾﻧﮫ ﯾﮏ ﺟﻠﺳﮫ طب ﺳوزﻧﯽ ﺑرای ﺳردرد ﭼﻘدر اﺳت؟ در ﭘﺎﺳﺦ ﺑﮫ اﯾن ﺳوال ﺑﺎﯾد ﮔﻔت ﺗﺧﻣﯾن ھزﯾﻧﮫ واﺑﺳﺗﮫ اﺳت ﺑﮫ روش درﻣﺎن آن ﺑﯾﻣﺎری و

درﻣﺎﻧﮕر. درﻣﺎﻧﮕر ﻣﻣﮑن اﺳت از ﯾﮏ ﯾﺎ ﭼﻧد روش ﺑرای درﻣﺎن ﺑﯾﻣﺎری اﺳﺗﻔﺎده ﮐﻧﻧد. و ﺗﻌداد روش ھﺎی

اﻧﺗﺧﺎب ﺷده ﻣﯽﺗواﻧﻧد روی ھزﯾﻧﮫ ﺗﺎﺛﯾر ﮔذار ﺑﺎﺷﻧد.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 68
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 20
  • بازدید امروز : 21
  • باردید دیروز : 42
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 79
  • بازدید ماه : 395
  • بازدید سال : 4,036
  • بازدید کلی : 20,544