loading...
edoctors
حسین بازدید : 65 نظرات (0)

در این مقاله ابتدا به این مورد می پردازیم که برای شرکت کردن در دوره اسکین کر باید چه نکاتی را بدانیم؟ سپس به آفتاب سوختگی و در اثر آن پوسته پوسته شدن پوست می پردازیم و در مورد درمانهای خانگی و دارویی آن صحبت به عمل می آوریم.

ابتدا ببینیم اسکین کر چیست؟ 

حرفه اسکین کر به یک تخصص پیچیده مبدل شده است که هر روز پیشرفت میکند . کسانی که در این رشته با شرکت کردن در دوره اسکین کر ، کارشناس میشوند باید علم خود را که در دوره اسکین کر یاد گرفته اند بروز کنند. در دوره اسکین کر دانشجویان با تازه ترین روشهای اسکین کر آشنا میشوند.در اصل برای یادگرفتن تخصصی این رشته باید در دوره اسکین کر شرکت کرد.

شما دانشجوی عزیز باید دوره اسکین کر را در جایی یاد بگیرید که کیفیت بالایی از نظر آموزش داشته باشند .شما باید دقت کنید که از بین دوره های گوناگونی که در ایران برگزار میشود دوره ای را انتخاب کنید که از جدیدترین روشها استفاده کند و  به روز باشد.

چرا پوست شروع به پوسته پوسته شدن، می کند؟

پوست خشک که لایه ای از آن جدا شده است معمولاً نشانه آسیب به لایه بالایی پوست (اپیدرم) ناشی از آفتاب سوختگی است.

در موارد غیر معمول، پوسته پوسته شدن پوست، می تواند نشانه اختلال سیستم ایمنی یا سایر بیماری ها باشد. اگر پوسته پوسته شدن پوست شما ناشی از آفتاب سوختگی نیست، قبل از استفاده از درمانهای خانگی با پزشک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید.

اگر پوست شما بعد از آفتاب سوختگی شروع به لایه برداری کرده است، کارهایی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از بدتر شدن آن انجام دهید. هر چقدر هم که وسوسه انگیز است، لایه جدا شده از پوست  خود را جدا نکنید. در عوض، اجازه دهید به خودی خود از پوست شما جدا شود.

در اینجا چند روش درمانی و نکاتی برای توقف پوسته پوسته شدن پوست ،پس از شروع وجود دارد:

1- مسکن مصرف کنید

مسکن های بدون نسخه (OTC) مانند ایبوپروفن (Advil) یا آسپرین (Bayer) مصرف کنید.

این داروها برای کاهش التهاب و سوزش و قرمزی ،محیط آفتاب سوختگی شما کار می کنند. آنها همچنین می توانند درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهند.

2- از کرم ضد التهابی تسکین دهنده استفاده کنید

از یک کرم ضد التهاب موضعی مانند آلوئه ورا یا کرم کورتیزون روی آفتاب سوختگی خود استفاده کنید.

یا  تا زمانی که به آسپرین حساسیت ندارید چند قرص آسپرین را به صورت پودر ریز خرد کنید و به اندازه کافی آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیری چسبنده در آید. این را در مناطقی از بدن که تحت تأثیر آفتاب سوختگی قرار گرفته اند، بمالید.

از کرم های نفتی یا سایر کرم های روغنی خودداری کنید زیرا ممکن است گرما را به دام بیندازند و آفتاب سوختگی و لایه برداری پوست شما را بدتر کنند.

سعی کنید بلافاصله پس از حمام کردن، زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، مرطوب کنید تا رطوبت را تضمین کنید.

3- یک حمام خنک بگیرید

یک حمام خنک (دقیقا زیر درجه حرارت ولرم) بگیرید. این می تواند به کاهش درد ناشی از آفتاب سوختگی کمک کند و از کنده شدن پوست شما جلوگیری کند.

اگر علاوه بر پوسته پوسته شدن، پوست شما تاول هم دارد، از دوش گرفتن خودداری کنید، زیرا دوش گرفتن ممکن است تاول های شما را بیرون بیاورد و باعث کنده شدن پوست بیشتری شود.

هنگام استحمام از صابون یا روغن حمام استفاده نکنید. اینها می توانند کنده شدن پوست شما را بدتر کنند.

4- با پوست خود مهربان باشید

پس از استحمام از مالیدن پوست با حوله خودداری کنید. این می تواند کنده شدن پوست را بدتر کند. در عوض، پوست خود را با حوله خشک کنید.

5- یک کمپرس خنک درست کنید

یک کمپرس خنک و مرطوب را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست خود قرار دهید تا تحریکات آن تسکین یافته و کنده شدن پوست متوقف شود.

مطمئن شوید که یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید زیرا ممکن است باعث تحریک بیشتر شود.

6- کاری کنید پوستتان هیدراته بماند

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با مصرف حداقل هشت لیوان 8 اونسی، مایعات شفاف در روز تا زمانی که پس از آفتاب سوختگی خودش بهبود می‌یابد، هیدراته نگه دارید. این به کاهش پوسته پوسته شدن، کمک می کند.

7- پوستتان را پوشیده نگه دارید

با پوشاندن آن با لباس یا یک لایه بسیار نازک کرم ضد آفتاب با SPF 45 یا بالاتر، از پوست آسیب دیده خود  را در برابر آسیب بیشتر محافظت کنید.

 

مدت زمان این پوسته پوسته شدن، چقدر است؟

در بیشتر موارد، حدود سه روز پس از سوختگی، پوست شما شروع به لایه برداری می کند. لایه برداری معمولاً پس از بهبود سوختگی متوقف می شود ،حدود هفت روز برای سوختگی های خفیف تر.

مهم است که آفتاب سوختگی خود را برای علائم سوختگی شدید کنترل کنید، از جمله:

ایجاد تاول یا پوسته پوسته شدن در نواحی بزرگ بدن، مانند کل پشت

تب یا لرز

احساس کسلی یا گیجی

آفتاب سوختگی با این شدت نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

درد آفتاب سوختگی چقدر طول می کشد؟

درد ناشی از آفتاب سوختگی معمولاً در عرض 6 ساعت شروع می شود و در حدود 24 ساعت به اوج خود می رسد. درد معمولاً پس از 48 ساعت کاهش می یابد.

می توانید درد را با مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن  یا آسپرینکاهش دهید.ایبوپروفن یا آسپرین را خریداری کنید.استفاده از کمپرس خنک روی پوست نیز ممکن است کمی تسکین دهد.

راه رهایی از این پوسته پوسته شدنها چیست؟

آفتاب سوختگی، حتی آنهایی که شدید نیستند ،می توانند آسیب شدیدی به پوست شما وارد کنند. آفتاب سوختگی به میزان قابل توجهی احتمال ابتلا به سرطان پوست کشنده را افزایش می دهد و شما را در معرض خطر پیری زودرس قرار می دهد.

همیشه از پوست خود با لباس یا کرم ضد آفتاب محافظت کنید و از قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید با گذراندن وقت در بیرون از خانه که نور خورشید در کمترین حد در آسمان است ،در اوایل صبح و عصر، خودداری کنید.


منبع: اسکین کر

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 68
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 22
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 30
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 318
  • بازدید ماه : 1,464
  • بازدید سال : 6,766
  • بازدید کلی : 23,274